Italien - Østrig
Lidoen - Ossiachersee.

Sommerferien 2009

Så står Hobbyen atter pakket, pudset og klar til en tur sydpå.
 Årets sommerferie går til Italien, nærmere bestemt til Cavallino på Lidoen, ved Adriaterhavet. Den første uge af ferien, skal bare bruges på at nyde solen og dase ved stranden. Derefter er det planen at fortsætte til en af søerne i Käernten i Østrig.

Vi kører hjemmefra fredag den 10 juli kl 14.30 Første stop er traditionen tro Hylkedal rasteplads.
Ved grænsen glæder vi Otto Duborg med et kort besøg, inden det går videre på den tyske motorvej. Da vi når Hamborg hænger vi fast  i 12 km kø, hmm... så strøg der lige en time på den konto. Nå, men derefter glider trafikken uden problemer, og Kl 22 når vi rasteplads Allertal, hvor vi tager en overnatning.

Tidligt lørdag morgen, er vi igen køreklar, og fortsætter over Leipzig, Halle og Hof. Vi har de senere år valgt denne rute, da motorvejen her er rigtig fin og trafikken mindre, end ned ad ´7èren.
Turen gennem Østrig er som altid smuk, og heldigvis slipper vi gennem Tauerntunellen uden at skulle holde i kø i lang tid. På den sidste rasteplads før den italienske grænse, tager vi næste overnatning. Søndag morgen står vi tidligt op, og nyder godt af, at der næsten ingen trafik er på den italienske motorvej.

Så er vi på vej ind i Tauern tunnellen i Østrig.

Søndag middag ankommer vi til Camping Europa i Cavallino. Det er en campingplads vi gennem årene er vendt tilbage til flere gange, dels fordi det altid har været muligt, at få en god parcel, dels fordi stemningen på pladsen har været hyggelig, med en god blanding af campister fra mange forskellige lande, og desuden har pladsen et charmerende og venligt italiensk personale. Vi bliver derfor noget overraskede over, at finde en dansk pige i receptionen i år, og ret hurtigt bliver vi klar over, at der er rigtig, rigtig  mange andre danskere, der også har fundet vej til camping Europa. Pladsen har, siden vi har været der sidst, fået et flot poolanlæg, og det tiltrækker åbenbart et nyt klientel. Vi foretrækker nu stadig, den fantastiske strand lige udenfor pladsen.

Ankommer til Camping Europa.

Receptionen på

camping Europa.

Cafe Blue.

Servicebygning.

Ferieliv
På disse breddegrader kan Ekstrabladet eller BT fra igår, erhverves for den nette sum af 3,70 euro

Et hvil under palmernes skygge.

Campingpladsens strandpromenade.

Hvor godtfolk er, kommer godtfolk til.
Det er tirsdag og markedsdag i Cavallino.
Markedspladsen ligger næsten lige udenfor campingpladsens indgang, så vi skal lige en lille tur derover, selv om vi har været der et par gange før, og ved hvilket menneskemylder, der er på denne årstid.
Temperaturen har idag  rundet de 33 gr. og luftfugtigheden er på 67% , så det bliver et kort markedsbesøg for vores vedkommende, vi vil hellere hjem og bade.

Så er der marked

i Cavallino.

Vores plads.
Det er ikke til at se det, hvis man ikke lige ved det, men bilen var nypudset da vi kørte hjemmefra. Hjælpen er dog nær, for på en tankstation udenfor byen, får man for 10 euro bilen vasket og poleret så den skinner. Man afleverer bilen, hvorefter 3 unge italienere tager over med vand og klude, og 15 min efter afleveres en funklende ren bil.

Bønnetræerne over vores parcel giver god skygge.

Tomater dyrkes i lange baner, lige udenfor pladsen. Uhm, de smager af sol og sommer.

Palmer og smukke blomster ved indgangen til det nye poolanlæg.

Aftenstemning på stranden, der er plads nok at boltre sig på.

Vi er inviteret til spisning hos en  ældre dansk  dame på pladsen, som vi tilfældigt mødte på en rasteplads i Tyskland, og som pudsigt nok også var på vej til Camping Europa. Hun er alene afsted med sin lille campingvogn, og selv om hun har arbejdet mange år som kok, så er  det  godt nok imponerende, hvad der kan kokkereres på et par gasblus i en campingvogn.

Aftenens menu:
Jomfruhummer med flutes
Muslinger i karrysuppe
Røget dyrekølle med flutes
Oksemørbrad med bagte kartofler og fyldte tomater
Roquefort ost

Tusind tak for en udsøgt middag til Solveig farmor.

Efter 8 dages daseferie, siger vi good bye til Camping Europa. Vi fortsætter turen til Ossiachersee i Østrig.